sábado, 20 de diciembre de 2014

Vikidia ORG para estudiantes multilingües

WE ARE EXPLORING TODAY…
Vikidia ORG para estudiantes multilingües
Encyclopedias in several languages* Other resources
OjoCientifico (spa) * Saberia (spa) (¿Quien-invento?) * Wikipedia (s e f i p g rss etc) * Vikidia Org (sp en fr ge it rss) * WiseGeekOrg (eng) * eHow español * eHow english * Huffington Post (spa eng fre ita)  * Paper Blog Fr (spa eng fre ita por ale)(Propose nous votre blog) * Gizmodo Fr (some difficult) * InfoPlease Eng * MaxiSciences (fre) *
APPROACHES…  Did you know? * Es bueno saber… *  10 Facts about * Who was the first…? * Who was the President when…?  
Vikidia es una enciclopedia web interactiva escrita para los niños de 8 a 13 años, en el rol de lectores y, aunque no en forma exclusiva, editores. Este sitio es independiente de la fundación Wikimedia, de la que depende Wikipedia.
Algunos puntos a tener en cuenta:
  1. Vikidia es una enciclopedia libre participativa, realizada para y por los niños. Es la única que reúne estas tres características.
  2. Internet es útil para buscar y posiblemente intercambiar información. Aquí, los infantes pueden participar en la construcción y mejora del sitio, añadiendo fotos y editando artículos, y aprender poco a poco a utilizar las herramientas que hay disponibles para la mejora de la enciclopedia.
  3. Se puede utilizar Vikidia para buscar información y preparar papeles o presentaciones.
  4. ¡Vikidia nunca estará terminada! Siempre será posible hacer algo: corregir errores, añadir información, o crear artículos.
  5. Los maestros pueden, junto a estudiantes de tu escuela, ayudar a mejorar la enciclopedia. Durante el trabajo, pueden hablar con otros participantes acerca del proyecto.
  6. Entre más personas ayuden, más rápido crecerá la enciclopedia, y se convertirá en una buena fuente de información sobre diversos temas.
Palabras / Words 339  
Vikidia ORG para estudiantes multilingües * http://es.vikidia.org/wiki/Vikidia:Portada * https://historylegacy.wordpress.com/?s=vikidia+org&submit=Buscar 

viernes, 19 de diciembre de 2014

Ballet, próximamente...!


Aprende idiomas leyendo periodicos y revistas * When you learn English, you have to learn in whole sentences and in context * Learn languages by reading newspapers and magazines * Imprime diariamente de 10 a 40 renglones de algún texto o noticia interesante o curiosa en tu idioma. Subraya de 10 a 40 palabras (según tu disponibilidad). Anótalas en columna en el espacio disponible abajo del texto o en el reverso de la hoja. Tradúcelas al inglés u otro idioma deseado. Anota el significado al lado de cada palabra. Si ya entiendes lo que lees al 50% en un idioma extranjero, repite lo anterior pero ahora con oraciones cortas (en lugar de palabras) en el idioma extranjero que ya conoces. Revisa tu trabajo y compáralo con el de otros compañeros para corregir errores. Muestra tu trabajo a tu profesor. Pídele que te sugiera otra actividad que expanda lo que acabas de realizar. Copia y comparte este trabajo, súbelo a tu blog o página personal. My Homework Network * Non-Profit Sharing Ring * Languages * Collaborative School Projects * Prof JML * Mexico

martes, 16 de diciembre de 2014

Ludwig van Beethoven * Vikidia...

Vikidia: Portada
¡Bienvenidos a !
La enciclopedia libre de contenido adaptado para niños y jóvenes que todos pueden editar

Hoy es sábado, 20 de diciembre de 2014 y tenemos 3811 artículos.

Colaboración de la semana
Ludwig van Beethoven * Germany  
fue un compositor, director de orquesta y pianista nacido en Alemania.
Beethoven nació en Bonn, el 16 de diciembre de 1770 y murió en Viena, el 26 de marzo de 1827. Durante su vida compuso muchas obras, incluyendo nueve sinfonías.
A los 32 años empezó a quedarse sordo, aunque él lo ocultó. Al mismo tiempo la personalidad le fue cambiando, convirtiéndose poco a poco en un hombre solitario y de mal carácter según iba envejeciendo. 
¡Colabora! • ¿Qué es la colaboración de la semana?

http://es.vikidia.org/wiki/Vikidia:Portada 

domingo, 14 de diciembre de 2014

Basic Spelling Rules

Basic Spelling Rules

The English language has two kinds of letters: vowels and consonants. The vowels are a, e, i, o, u and sometimes y or w. The consonants are the letters that are not vowels: b, c, d, f, g, h, j, k, l, m, n, p, q, r, s, t, v, w, x, z.

Long vowel: We hear the sound of the letter just as it is when we recite the alphabet. Examples: A long a is pronounced like the a in the words: make, cake, take, ache.
Short vowel: The sound of the vowel is soft.
Example: A short a is pronounced like the a in the words: mask, task, act, jack, bag.

1. Short-Vowel Rule: When one-syllable words have a vowel in the middle, the vowel usually has a short sound: Examples: cat, dog, man, hat, mom, dad, got.
If the letter after the vowel is f, l, or s, this letter is often doubled. Examples: staff, ball, pass.
2. Two-Vowels Together: When two vowels are next to each other, the first vowel is usually long (the sound is the same as the sound of the letter) and the second vowel is silent. Examples: meat, seat, plain, rain, goat, road, lie, pie.
3. "Vowel-Consonant- e" Pattern: When a short word, or the last syllable of a longer word, ends in this pattern: vowel--consonant--e, the first vowel is usually long and the e is silent. Examples: place, cake, mice, vote, mute.
4. Y as a long i: The letter Y makes the long sound of I when it comes at the end of a short word that has no other vowel. Examples: cry, try, my, fly, by, hi.
5. Y as a long e: When y or ey ends a word in an unaccented syllable, the y has the long sound of e. Examples: money, honey, many, key, funny.
6. I before E: Write i before e when the sound is long e except after the letter c. Examples: relieve, relief, reprieve. Notice the change when there is a c preceding the ie: receipt, receive, ceiling, deceive, conceive.
7. E before I: Write e before i when the sound is long a. Examples: weight, freight, reign.
8. Oi or Oy: Use oi in the middle of a word and use oy at the end of a word. Examples: boil, soil, toil, boy, toy.
9. Ou or Ow: Use ou in the middle of a word and use ow at the end of words other than those that end in n or d. Examples: mouse, house, found, mount, borrow, row, throw, crow.
10. Double Consonants: When b, d, g, m, n, or p appear after a short vowel in a word with two syllables, double the consonant: b, d, g, m, n, or p. Examples: rabbit, manner, dagger, banner, drummer.
11. The "ch" sound: At the beginning of a word, use "ch." At the end of a word, use "tch." When the "ch" sound is followed by ure or ion, use t. Examples: choose, champ, watch, catch, picture, rapture.
 http://homepage.smc.edu/reading_lab/basic_spelling_rules.htm

Aprende idiomas leyendo periodicos y revistas * When you learn English, you have to learn in whole sentences and in context * Learn languages by reading newspapers and magazines * Imprime diariamente de 10 a 40 renglones de algún texto o noticia interesante o curiosa en tu idioma. Subraya de 10 a 40 palabras (según tu disponibilidad). Anótalas en columna en el espacio disponible abajo del texto o en el reverso de la hoja. Tradúcelas al inglés u otro idioma deseado. Anota el significado al lado de cada palabra. Si ya entiendes lo que lees al 50% en un idioma extranjero, repite lo anterior pero ahora con oraciones cortas (en lugar de palabras) en el idioma extranjero que ya conoces. Revisa tu trabajo y compáralo con el de otros compañeros para corregir errores. Muestra tu trabajo a tu profesor. Pídele que te sugiera otra actividad que expanda lo que acabas de realizar. Copia y comparte este trabajo, súbelo a tu blog o página personal. My Homework Network * Non-Profit Sharing Ring * Languages * Collaborative School Projects * Prof JML * Mexico

Pronunciación de las Vocales

ENGLISH * Reglas para pronunciar las vocales

1 – One Vowel Not at the End of a Word
 When there is only one vowel in a word and it is anywhere except at the end of a word, it usually has a short sound.  ANT SUN NET

2 –  One Vowel at the End of a Word
 Where there is only one vowel and it comes at the end of the word, it usually has a long sound. HE SHE NO GO

3 – Two Vowels in a Word Ending With the Vowel 'E'
When there are two or more vowels and the word ends with the vowel 'E', two things happen. The ending vowel 'E' is silent, and the vowel that comes before it has a long sound. WADE SIDE GATE HOLE

 4 – Two Different Vowels Together in a Word
 When two vowel letters are together, the first vowel letter has a long sound and the second vowel letter is silent. RAIN TIED SEAL CHEAT

5 – One Vowel Followed by Two Same Consonants
 When a word has a vowel followed by two of the same consonants in a row (called a double consonant), a short sound is used for the vowel. DINNER SUMMER PULL

6 – Double Same Vowels
 When a word has two of the same vowels in a row (called a double vowel), pronounce them as one vowel, using the long sound. This rule does not apply when 'O' is the double vowel. PEEK GREET VACUUM

7 – Double 'O' Vowel
 When 'O' is a double vowel, it makes different sounds. POOL FOOL TOOL BOOK


http://www.abcfastphonics.com/vowel-rules/one-vowel-not-at-end.html 

http://www.phonictalk.com/phonics_spelling_rules.php 

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Paisajes

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